۵ قانون طلایی برای خرید مبل و مبلمان منزل | دقت در ابعاد انتروپومتری و ارگونومیکی مبلمان

 

خرید مبل و مبلمان منزل یکی از مهمترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای فضای زندگی خود انجام دهید. قبل از خرید توصیه های مجله سرگرمی و تفریحی عکس سی یو را به خاطر بسپارید تا به شما در تصمیم گیری و انتخاب مبل مناسب کمک نماید.

مبـل جزئـی لاینفـک از اجـزاء تشـکیل دهنـده محیـط کاری و شــخصی هــر انســان میباشــد. بــرای اینکــه بــدن بتوانــد بــه درسـتی اسـتراحت کنـد لازم اسـت مبلمـان چیـزی فراتـر از محلی بــرای نشســتن باشــد. آســایش دراز مــدت در هنــگام نشســتن، منـوط بـه وجـود یـک طراحـی ارگونومـی صحیـح اسـت. مبلمـان بایـد بـه گونـه ای طراحـی شـود کـه احسـاس راحتـی و آرامـش را از همــان لحظــه نشســتن تــا هــر زمــان کــه لازم باشــد بــه بــدن و روح القــا کنــد. پــس بــر روی مبلمانــی بایســتی نشســت کــه بـر اسـاس اصـول ارگونومـی طراحـی شـده و بـه سـفارش کاربـر تغییــر یافتــه باشــد تــا عــلاوه بــر راحتــی ماهیچه هــا جریــان خـون در بـدن گـردش بهتـری داشـته و بـه واسـطه وجـود پشـتی مناسـب، کـه بـا ظرافـت تمـام متناسـب بـا شـکل سـتون فقـرات در زاویـه صحیـح طراحـی شـده، ماهیچه هـای پشـت بـه درسـتی اســتراحت کننــد.


۱٫ قبل از خرید

تناسب عمق نشستنگاه با ابعاد انسانی در طراحی مبلمان باید رعایت شده و طبق مطالعات بومی شناختی بر ابعاد آنتروپومتری ایرانیان برابر با ۴۸ سانتی متر است. با این حال، عمق صندلی ممکن است تغییر کند، بنابراین سبک های مختلف را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که حمایت خوبی داشته باشید. در مورد ارتفاع صندلی، بیشتر طرح ها بین ۴۵ سانتی متر و ۵۰ سانتی متر است. هیچ ارتفاع درست یا غلطی وجود ندارد، بنابراین قبل از اینکه آن را خریداری کنید، مطمئن شوید که برای تمام خانواده مناسب است.

آنچه شما باید قبل از خرید یک صندلی انجام دهیدآنچه شما باید قبل از خرید یک صندلی انجام دهید

۲٫ سرمایه گذاری خوب

اطمینان حاصل کنید که پول شما به همان خوبی است که می توانید برای یک صندلی با کیفیت داشته باشید. اگر سالها دراز بکشید، راحت می شوید. قبل از فروش، مراقب گارانتی باشید برخی از تولید کنندگان در مورد کرسی هایی که برای یک گارانتی در طول زندگی ارائه می دهند بسیار اطمینان دارند. یک اسکلت چوبی سخت و محکم برای یک مبل انتخاب خوبی است،

۳٫ترکیب داخلی بالش ها و بالشتک های مبلمان منزل

به خاطر داشته باشید که آنچه در سینی است به همان اندازه اهمیت دارد که در خارج از منزل استفاده می شود. بالش های بسته بندی شده بسیار راحت هستند، اما ممکن است در طول زمان فرم و شکل خود را از دست دهند؛بنابراین به شما توصیه می کنیم مبلی را انتخاب نمایید که دارای فوم و فیبرهای پرپشت و ترکیبی خوبی باشد.

چگونه می توان صندلی 2020 را انتخاب کرد؟چگونه می توان مبلمان ۲۰۲۰ را انتخاب کرد؟

۴٫ پارچه باید خوب باشد

رنگ جسورانه، الگو یا خنثی، انتخاب کنید پارچه های تودوزی تأثیر عمده ای در  دکوراسیون و تزئین مبلمان خانه شما دارد، به طوری که با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید که آن را متناسب با منزل خود انتخاب کرده اید. مواد طبیعی ممکن است در نور آفتاب قوی خفه شود، بنابراین اگر شما در نزدیکی پنجره مبل قرار می دهید، یک پارچه مصنوعی را انتخاب کنید.اگر شما یک سگ یا بچه گربه دارید، یک پارچه آسان برای تمیز کردن را انتخاب کنید. برخی از پارچه های مبلمان نیز قابل شستشو و تمیز کردن هستند تحقیق کنید چه نوع پارچه هایی این نوع ویژگی را دارند.

چگونه یک صندلی را انتخاب کنیدچگونه یک مبل را انتخاب کنید

۵٫ اندازه گیری

ابعاد منزل خود را اندازه گیری نمایید اطمینان حاصل کنید که شما حداکثر ابعاد مبل که مناسب فضای خود و مناسب هستند را انتخاب نموده اید. همچنین ابعاد تمام درها و پله ها را بررسی کنید که مبل ها قابلیت عبور از این راه را داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *