سن مناسب کودکان برای شرکت در مراسم عید قربان

سن مناسب برای شرکت در مراسم عید قربان در کودکان


هنگامی که کودک من باید در مراسم عید قربان و ذبح قربانی شرکت کند؟ چگونه او را برای حضور در این موقعیت آماده کنم؟ یک مقاله مهم برای هر مادر: سن مناسب برای شرکت در مراسم ذبح قربانی و نحوه آماده کردن فرزند من از نظر روان شناختی برای این موقعیت… .

عید قربان و ذبح کردن گاو ، بز ، گوسفند و … بعنوان قربانی یک مراسم مذهبی بزرگ است، اما متاسفانه برای بعضی از کودکان به عنوان یک قتل و خشونت علیه حیوانات شکل گرفته و در ذهن آنها باقی می ماند.

این اتفاق زمانی می افتد که کودک مجبور به تماشای این صحنه است یا به صورت نامناسبی برای وی توصیف می شود .. ابتدا باید او را مجبور به دیدن این صحنه ها نکنید و همچنین کودک را به خاطر عدم تمایلش برای شرکت در آن یا دیدن ذبح قربانی، سرزنش نکنید.

 

طبق مطالعات دانشمندان سن مناسب کودکان برای شرکت در مراسم عید قربان و یا توضیح علت انجام این مراسم در روز عید قربان بین ۷ الی ۱۰ سالگی می باشد.سنین نزدیک به ۱۰ سالگی پیشنهاد بهتری است سنین کمتر به دلیل حساسیت کودکان، و عشق به در تخیل زندگی کردن و بازی با حیوانات مناسب نمی باشد. بعضی از کودکان ممکن است بخواهند صحنه را ببینند یا داوطلبانه شرکت کنند.

لطفا در سال های پیش از این سنین با کودکان خود به تدریج درباره گوشت ها و علت خوردن گوشت توسط انسان و … توضیحاتی ارائه نمایید و کودک خود از لحاظ روحی و روانی آماده کنید.

همیشه ذهن کودکان خود را با قلب کمی نرم آماده کنید.

در ادامه تصاویری از کودکان و بچه های گوسفندان مشاهده می نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *